Siirry pääsisältöön

Päättyneet tapahtumat

Viestinnän mittaus

22.08.2017 - 22.08.2017

Viestinnän mittaus ei ole helppoa. Miten asettaa mitattavat tavoitteet, mitä mittareita pitäisi käyttää tai miten mittaamisen prosessit saisi tukemaan paitsi viestinnän kehittämistä myös koko organisaation tavoitteita? Tervetuloa mukaan pohtimaan oman organisaatiosi viestintäsi mittaamisen tarpeita ja tavoitteita.

STT:n ja ProComin tekemässä selvityksessä todetaan, että 25 prosenttia viestinnän päättäjistä ei ole asettanut viestinnän tavoitteita. Vaikka viestinnän vaikutusta seurasi 44 prosentia vastaajista, viestinnän vaikutusta koko organisaation toiminnan tasolla mittaa heistä enää 25 prosenttia.

Viestinnän mittaus -koulutus on suunnattu osatyökykyisten työllistymistä edistävien järjestöjen viestijöille ja tiedottajille, jotka haluvat tehostaa viestinnän mittaamista osana vaikuttamistyön kehittämistyötä. Aiheesta tulee kertomaan meille kaksi alan arvostettua toimijaa: Aula Research Oy ja Prior Oy.

Aika: tiistai 22.8.2017
Paikka: Vates-säätiö, Oltermanninkatu 8, Helsinki (2. krs)
Tilaisuus on maksuton. Mukaan mahtuu 14 ensimmäistä ilmoittautunutta.

Tilaisuus on Tiedolla vaikuttaminen -hankkeen järjestämä.
Ilmoittautuminen on suljettu.

OHJELMA

09.30  Aamukahvi

10.00  Tilaisuuden avaus - viestinnän mittaamisen paradoksi
            Tiina Jäppinen, hankepäällikkö, Tiedolla vaikuttaminen -hanke

10.30  Luottamus tutkittuun tietoon koetuksella – Luotetaanko järjestöihin tiedon jälkeisessä ajassa?
           Juha Vekkilä, partneri, Aula Research Oy

Tuloksia touko-kesäkuussa 2017 toteutusta kansalaistutkimuksesta, jossa Aula Research on selvittänyt kansalaisten luottamusta elinkeinoelämän, järjestöjen, julkisen sektorin ja median välittämään tietoon. Uunituoreet tulokset antavat eväitä järjestöviestinnän kehittämiseen.

11.00  Vaikuttaako viestintä? – työkaluja järjestöviestinnän vaikuttavuuden arvioimiseksi
          Juha Vekkilä, partneri, Aula Research Oy

Esitellään esimerkkejä ja työkaluja järjestöviestinnän mittaamisen systematisoimiseksi. Käymme läpi toimivat mittarit ja mittausmallit, mittaamisen hyvät ja huonot käytännöt sekä toimenpiteet, joilla mittareista tulee osa viestinnän jatkuvaa kehittämistä.

11.30  LOUNAS (omakustanteinen, Amican ravintola samassa rakennuksessa)

12.30  Vaikuttamisen tavoitteista käytäntöön ja mittaamiseen
           Tatu Kauppinen, toimitusjohtaja, Prior Konsultointi Oy

    • Viestintä johtamisen välineenä: Vaikuttamistyö on valintojen tekemistä. Kun viestinnän tavoitteet, sidosryhmät ja keinot ovat kirkkaana, voidaan rakentaa myös seuranta ja mittarit
    • Käytännön harjoitus: Jokainen tekee oman konkreettisen harjoituksen, jonka tavoitteena rakentaa viestinnän tavoitteiden seuramisen mittaristoa.

14.30 Yhteenveto ja iltapäiväkahvi

15.00 Tilaisuus päättyy

takaisin tapahtumiin